Raport 2012/2013 - page 11

raport 2012/2013
9
(wystawiając je łącznie dwadzieścia cztery razy), Teatr Pieśń Kozła
zdobył Fringe First, a „2008: Macbeth” Grzegorza Jarzyny rzucił na
kolana krytyków iwstrząsnął publicznością.
Wielkim dowodem uznania był fakt, że dwa najważniejsze festiwale
zostały otwarte polskimi spektaklami. Awangardowy Fringe Festiwal
rozpoczął „Makbet: Kim jest ten człowiek we krwi?” Teatru Biura Po-
dróży, a najstarszy i najbardziej prestiżowy Edinburgh International
Festival zainaugurowany został przedstawieniem „2008: Macbeth”
TRWarszawa. Spektakl Jarzyny zapowiedziały wszystkie najważniej-
sze gazety wWielkiej Brytanii, pisząc, że jest „siedliskiem doskonało-
ści artystycznej” („The Sunday Times”) i „najważniejszym wydarze-
niem wSzkocji” („The Scotsman”).
Polscy artyści brali udział wJazz & Blues Festival (Aga Zaryan, Marcin
Wasilewski Trio, Mitch & Mitch, Maciej Obara Quartet, Profesjona-
lizm) oraz wEdinburgh Art Festival, na którym pokazaliśmy wystawę
Here/Now w Royal Scottish Academy, atakże instalację „Pain Thing”
Roberta Kuśmirowskiego.
WDance Base (jednym znajlepszych ośrodków tanecznych na świe-
cie) wirowała solo Aleksandra Borys w „Lost in detailes”, a Leszek
Bzdyl poprowadził warsztaty mistrzowskie.
Wybraliśmy Edynburg, bo to właśnie
miejsce jest centrum życia kulturalnego
Wielkiej Brytanii w lipcu i sierpniu, zresztą
gościmy tam od lat.
1...,2,3,4,5,6,7,8,9,10 12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,...134
Powered by FlippingBook