Raport 2012/2013 - page 131

raport 2012/2013
129
Działający od 12 lat nasz flagowy portal culture.pl to wyjąt-
kowe, nie poddane presji komercyjnej medium, publikujące
po polsku i angielsku, zatrudniające ekspertów we wszyst-
kich dziedzinach kultury, kierowane przez redaktor naczel-
ną Weronikę Kostyrko.
Rok 2012 to blisko 3 000 000 odwiedzin, 4 500 000 odsłon, blisko 2
000 000 unikalnych użytkowników.
W pierwszym kwartale 2013 serwis odnotował ponad 800 000 od-
wiedzin, ponad 1 300 000 odsłon, blisko 600 000 unikalnych użyt-
kowników z ponad stu krajów.
Liczba fanów culture.pl na Facebooku przekracza 30 000. Jesteśmy
także na Pinterest i Twitterze.
Nasze treści dostępne są na smartfonach i tabletach, co zapewniają
aplikacje na urządzenia mobilne z systemami iOS oraz Android.
W ciągu kilku lat portal stał się źródłem referencyjnym dla internau-
tów, tradycyjnych mediów i instytucji. Dlatego IAM stopniowo inte-
gruje wszystkie swoje strony pod marką culture.pl.
Jego najnowszą częścią stała się strona kidsculture.pl, która
w przyjazny dla dzieci sposób, poprzez interaktywne gry, bajki i pu-
blikacje, uczy, rozwija kreatywność, promuje różnorodność i uniwer-
salność polskiej kultury. Prace kidsculture.pl koordynuje Katarzyna
Zamoyska.
ŹRÓDŁO WIEDZY
Ponad 35 tysięcy artykułów, codzienne
relacje z obecności polskiej kultury za
granicą, niezawodne źródło informacji dla
cudzoziemców, Polaków i Polonii.
STAŃKO TO MARKA
„The New York Times” napisał o nim: „Trębacz wolności,
ducha, myśli i jazzu”. Culture.pl Superbrands nagrodziło za:
„Światowej klasy kunszt, bezkompromisowe podejście do
muzyki, niezwykle trafne dobieranie młodych muzyków do
kolejnych składów”.
5 kwietnia 2013 roku wręczona została nagroda Culture.pl Super-
brands, przyznawana przez IAM we współpracy z Superbrands Pol-
ska najsilniejszej marce kultury w środowisku międzynarodowym.
Odebrał ją Tomasz Stańko – trębacz, kompozytor muzyki jazzowej,
teatralnej i filmowej, którego styl jest rozpoznawany w najbardziej
prestiżowych salach koncertowych świata.
Culture.pl Superbrands ustanowiona została przez IAM i Super-
brands rok temu, z myślą o twórcach oraz instytucjach kultury, które
najskuteczniej promują i wspierają polską kulturę za granicą. Pierw-
sze Culture.pl Superbrands otrzymali w 2012 roku Grzegorz Jarzyna
i Krzysztof Warlikowski. Nominacji do nagrody dokonują eksperci
IAM i dyrektorzy Instytutów Kultury Polskiej. Tegorocznego laureata
wybrała kapituła w składzie: Piotr Bratkowski („Newsweek”), Piotr
Mucharski („Tygodnik Powszechny”), Zdzisław Pietrasik („Polity-
ka”), Marta Strzelecka („Wprost”), Monika Brzywczy („Przekrój”),
dyrektor IAM Paweł Potoroczyn i przewodniczący Rady Marek Su-
perbrands – Krzysztof Najder.
The Superbrands Ltd. to międzynarodowa organizacją nagradzającą
sukcesy marek, które wypracowały najmocniejszą pozycję w swojej
branży. Działa w 85 krajach.
Honorowym Superbrandem 2013 za: „Tworzenie ikon, swoistych ma-
rek, w których wszyscy się odnajdujemy i przez które my, Polacy, je-
steśmy rozpoznawani na całym świecie i za odwagę do rozrachunku
z mitami narodowej wyobraźni” został Andrzej Wajda.
Dyrektor IAM Paweł Potoroczyn
wręcza Tomaszowi Stańko
nagrodę Culture.pl Superbrands
1...,121,122,123,124,125,126,127,128,129,130 132,133,134
Powered by FlippingBook