09-10_PL - page 55

KROKE
punktem kulminacyjnym POLSKA! YEAR
.
I tak też się stało. Brytyjczycy przybyli tłumnie i z zachwytem bawili się
zgodnie z zasadami, które wyznaczył artysta. Przez trzy dni koncertów
wysłuchało 10 tysięcy widzów.
Nigel Kennedy’s Polish Weekend to jeden z niezwykłych projektów
realizowanych czasami w Southbank Centre, dzięki którym możemy
wyjść poza salę koncertową na cały teren obiektu i przyciągnąć ogromną
publiczność. Do najciekawszych aspektów programu Kennedy’ego
należy ogromne zainteresowanie mediów. Niewiele było projektów
wzbudzających podobną ciekawość. Nigel codziennie pojawiał się
w gazetach, radiu, telewizji w Anglii, całej Wielkiej Brytanii i w Polsce.
Interesującą stroną projektu są również kontakty nawiązane poprzez
POLSKA! YEAR, Instytut Adama Mickiewicza, Instytut Kultury Polskiej
i Ambasadę RP. Te kontakty na pewno zostaną podtrzymane.
Marcus Marshall, dyrektor muzyczny Southbank Centre
Nigel Kennedy to być może Michael Jackson muzyki klasycznej –
genialny chłopiec/mężczyzna, którego osobowość jest kluczem
do sukcesu. Tak jak Jackson miał swój Neverland, tak Kennedy ma
Polskę. Zafascynowany kulturą swojej przybranej ojczyzny, zmienił
na parę dni Southbank Centre w miniaturową Polskę. Gra jak anioł,
wynosząc nad poziomy niemal klasyczne muzyczne poematy wspa-
niałego zespołu, jego gwałtowne rytmy i chwytające za serce folkowe
melodie. Szczytem mistrzostwa są własne kompozycje zespołu Kroke,
jak
Kołysanka dla Kamili
i wpadający w ucho
Time.
Koncert zakoń-
czyła dowcipna reinterpretacja
Tańca węgierskiego
Brahmsa.
The Guardian
Skrzypce Sebastiana Karpiela-Bułecki z Zakopower były jak elek-
tryczny ptak, zrywający się do lotu i pieśni, porywający żywiołowym
duchem.
The Times
ANNA MARIA JOPEK
JAROSŁAW ŚMIETANA
53
1...,45,46,47,48,49,50,51,52,53,54 56,57,58,59,60,61,62,63,64,65,...134
Powered by FlippingBook