Raport 2012/2013 - page 116

114
instytut adama mickiewicza
dzwony
w wenecji
Wenecja
1.06–24.11.2013
Na 55. Biennale w Wenecji zabrzmiały dzwony. Pawilon Pol-
ski przemienił się w monumentalną instalację muzyczną.
„Everything Was Forever, Until It Was No More” – to tytuł
pracy Konrada Smoleńskiego.
„Wieloelementowa instalacja dźwiękowa nawiązuje do wizji maszy-
nowego, futurystycznego świata. Ogromne, dźwiękowe konstrukcje
wypełniają nieomal klaustrofobicznie całą przestrzeń Pawilonu Polo-
nia” – czytamy w uzasadnieniu jury, które wybrało projekt.
„Ta praca może być postrzegana jako instalacja audio, rzeźba, utwór
muzyczny albo równie dobrze performance. Zautomatyzowane in-
strumenty co godzinę grają od nowa kompozycję audio, nagrywając
i przetwarzając na żywo rejestrowany dźwięk” – mówił sam twórca
w rozmowie z MichałemWolińskim dla Culture.pl.
Wieloelementowa instalacja dźwiękowa
nawiązuje do wizji maszynowego,
futurystycznego świata.
W
SZTUKI WIZUALNE
I DESIGN
D
DESIGN
Instalacja Konrada Smoleńskiego
Konrad Smoleński podczas pracy
nad instalacją
Pierwsza Dama Anna
Komorowska i Minister Kultury
i Dziedzictwa Narodowego
Bogdan Zdrojewski podczas
otwarcia Pawilonu Polskiego na
55. Biennale w Wenecji
1...,106,107,108,109,110,111,112,113,114,115 117,118,119,120,121,122,123,124,125,126,...134
Powered by FlippingBook