ICULTURE2012_PL - page 90

kraków, Październik 2011
EEPAP powołano do życia
w październiku 2011 roku podczas
festiwalu Krakowskie Reminiscen-
cje Teatralne. Projekt obejmuje
18 państw Europy Środkowej
i Wschodniej: Armenię, Azerbej-
dżan, Gruzję, Mołdawię, Ukrainę,
Białoruś, Słowację, Czechy,
Węgry, Rumunię, Bułgarię, Bośnię
i Hercegowinę, Słowenię, Chorwa-
cję, Serbię, Macedonię, Kosowo
i Polskę. Założona z inicjatywy
Instytutu Adama Mickiewicza
organizacja ma już dziś ponad
90 uczestników: niezależnych
twórców teatru i tańca, kuratorów,
krytyków oraz niezależne ośrodki
artystyczne.
Działania EEPAP-u adresowane są
do twórców i kuratorów działają-
cych poza instytucjonalnym obie-
giem kultury i skupionych na tańcu
oraz sztukach performatywnych,
dodatkowo sieć ściśle współpra-
cuje z najważniejszymi ośrodkami
tanecznymi i teatralnymi w Europie.
Pierwszym, już zrealizowanym
przez EEPAP zadaniem było
opracowanie raportu na temat
sztuk performatywnych w krajach
Europy Środkowej i Wschodniej.
To pionierskie badania, których
rezultaty stanowią podstawę dzia-
łań nie tylko EEPAP-u, ale i polityki
kulturalnej Unii Europejskiej wo-
bec krajów Partnerstwa Wschod-
niego i państw bałkańskich.
Siedzibą organizacji jest Lublin.
1 lutego 2012 roku otwarto w tym
mieście biuro EEPAP-u.
choć polska prezydencja
w ue dobiegła końca, wiele
związanych z nią inicjatyw
trwa i rozwija się – na
przykład
wschodnioeuropejska
Platforma sztuk
Performatywnych (ang. east
european Performing arts
Platform – eePaP).
Podpisanie porozumienia o utworzeniu biura EEPAP-u w Lublinie, Na zdjęciu: dyrektor IAM Paweł Potoroczyn,
Prezydent Lublina Krzysztof Żuk, 22 października 2011
90
instytut adama mickiewicza
1...,80,81,82,83,84,85,86,87,88,89 91,92,93,94,95,96,97,98,99,100,...152
Powered by FlippingBook