Raport 2012/2013 - page 39

raport 2012/2013
37
Kuratorzy festiwalu ułożyli przywiezione
do Warszawy spektakle w dwa nurty:
rozliczający się z pamięcią historyczną
i skoncentrowany na współczesności.
Na rosyjską wiosnę teatralną w Warszawie przywieźliśmy dziesięć
spektakli, z których wszystkie, co podkreślał minister kultury Rosji,
zostały wybrane przez niezależnych polskich krytyków teatralnych.
Kuratorzy
„ДА! ДА! ДА!
Współczesny teatr, dramat i performans z Ro-
sji” – Agnieszka Lubomira Piotrowska i Roman Pawłowski – ułożyli je
wdwa nurty: rozliczający się z pamięcią historyczną i skoncentrowa-
ny na współczesności. Oba dopełniają obrazu społeczeństwa, które
mierzy się ze swoją totalitarną przeszłością, a zarazem przechodzi
gwałtowną modernizację. Oglądając je, łatwo zauważyć, że Polaków
i Rosjan łączy podobny stosunek do teatru jako jednego z nielicznych
mediów społecznej debaty, poważnego dialogu i tożsamości elit. Jak
podkreślają kuratorzy festiwalu: „W obu krajach, pomimo komer-
cjalizacji i globalizacji kultury, zachował on wysoki status społeczny
i wciąż jest miejscem istotnej dyskusji oczłowieku, anie tylko gałęzią
Scena ze spektaklu „Gorki-10”
1...,29,30,31,32,33,34,35,36,37,38 40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,...134
Powered by FlippingBook