Raport 2012/2013 - page 91

raport 2012/2013
89
Scena ze spektaklu „Pieśni Leara”
fot. Karol Jarek
Teatr Pieśni Kozła odbierający
nagrodę Fringe First
fot. Doulgas Robertson Photography
Detoks dla całego organizmu. Czysta,
prosta, transcendentna katharsis.
Na pełnym bezbożności Festiwalu Fringe,
„Pieśni Leara” są jak świętość.
Edinburgh Festival Guide
„Mackbetha”, swą światową premierę miała „Kukła. Księga Blasku”
Pawła Passiniego, o której „Exeunt Magazine” napisał, że jest „(…)
spojrzeniem na kondycję człowieczą przez kabalistyczny pryzmat re-
żysera, jest kompendium snów, pożądania i koszmarów”.
Publiczność Summerhall oraz – z niezwykłym entuzjazmem przyj-
mująca polski teatr – prasa poznały również takie spektakle, jak:
„JestemCzeczem” Teatru Szwalnia, „Cesarskie cięcie. Próby o samo-
bójstwie” Teatru ZAR, a także polityczny teatr w postaci przedsta-
wienia „Sierakowski” zespołu komuna//warszawa czy plenerową grę
z publicznością „Cadillac” Teatru Usta Usta Republica.
W ramach performance wystawiono instalację „24h” Wacława Mi-
klaszewskiego, videoprojekt „Relatives” i monodram „Mała narracja”
Wojtka Ziemilskiego.
W przestrzeni Old College Quad królował Teatr Biuro Podróży (na-
gradzany na Fringe’u w minionych latach), wystawiając „Carmen
Funebre”, „Planetę Lem” i „Makbeta”. Teatr KTO zaprezentował na-
tomiast „Ślepców”.
1...,81,82,83,84,85,86,87,88,89,90 92,93,94,95,96,97,98,99,100,101,...134
Powered by FlippingBook