Raport 2012/2013 - page 95

raport 2012/2013
93
ODYSEJA
I (A)POLLONIA
Seul
5–15.10.2012
Nie tylko Rosjanie pokochali „(A)pollonię” Krzysztofa War-
likowskiego, wręczając jej dwa lata temu Złotą Maskę. Po-
kochali ją także widzowie w Korei, choć mogłoby się wyda-
wać, że niełatwy w odbiorze dla samych Polaków spektakl
za granicą, tym bardziej w tak różniącej się kulturze, będzie
niezrozumiały.
„(….) Poświęcenie jest tematem bliskim ludziom na całym świecie.
»(A)pollonia« to sztuka uniwersalna” – napisał koreański dziennik
„Yonhap News” o sztuce Krzysztofa Warlikowskiego, którą 5 paź-
dziernika 2012 roku otwarto Festiwal Sztuk Performatywnych w Seu-
lu (SPAF). Pięciogodzinna „(A)pollonia” była tam grana trzy razy.
Również trzy razy pokazana została „Odyseja” Teatru im. Jana Ko-
chanowskiego w Opolu. „Fantastyczny spektakl, znakomicie przyjęty,
doskonale pasujący do konwencji festiwalu, poszukującego nowych
form teatralnych” – napisał miesięcznik teatralny „Hanpac View”.
Krzysztof Garbaczewski, reżyser „Odysei”, prócz udziału w spotka-
niach z publicznością, poprowadził w Seulu pięciodniowe warsztaty
teatralne z koreańskimi aktorami. Poświęcone były „Iwonie, księż-
niczce Burgunda”, a zakończyły się publicznym czytaniem sztuki
w Seoul Theater Center. Tekst Gombrowicza przełożyła koreańska
polonistka Lee Okjin. Wszystkie wydarzenia odbyły się w ramach
prowadzonego przez Instytut Adama Mickiewicza Projektu Azja.
Scena ze spektaklu „Odyseja” Teatru
im. Jana Kochanowskiego w Opolu
A
PROJEKT AZJA
Fantastyczny spektakl, znakomicie przyjęty,
doskonale pasujący do konwencji festiwalu,
poszukującego nowych form teatralnych.
„Hanpac View”
1...,85,86,87,88,89,90,91,92,93,94 96,97,98,99,100,101,102,103,104,105,...134
Powered by FlippingBook