Coraz więcej czytelników Culture.pl

W ​pierwszym kwartale 2020 roku odnotowano ponad ​3 mln wizyt, których dokonało ponad 2,3 mln użytkowników. Łączna liczba odsłon wyniosła ​3,9 mln. W porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku wzrost liczby użytkowników wyniósł ponad 23%., a sesji – ponad 24%. 

Treści prezentowane na Culture.pl trafiały do odbiorców na całym świecie – aż 45% użytkowników pochodziło z zagranicy. Najwięcej z USA (13%), Rosji i Ukrainy (po 5%) oraz Wielkiej Brytanii (4%). Portal trafia przede wszystkim do użytkowników urządzeń mobilnych. W ten sposób czyta treści Culture prawie 60% osób. Ponad 37% zagląda na portal na komputerze. 

 

W kwietniu - pierwszym miesiącu pandemii - odnotowano ponad ​1,7 mln odsłon (wzrost o niemal 50% rok do roku) i 1,3 mln ​wizyt (wzrost o ponad 45%) wykonanych przez ponad 1 mln użytkowników (wzrost o 42%). O ponad 16% wydłużył się także średni czas trwania sesji. Największy – ponad dwukrotny – wzrost odnotowano na polskojęzycznej wersji serwisu: o 104% wzrosła liczba użytkowników, o 113% liczba odsłon, a o 110% sesji. W maju 2020 roku, w porównaniu do maja 2019, sekcja polska miała o 38% więcej użytkowników, 43% więcej sesji i 42% więcej odsłon.  

 

Portal Culture.pl to serwis Instytutu Adama Mickiewicza, wydawany w trzech wersjach językowych: angielskiej, rosyjskiej i polskiej. Wybrane treści Culture.pl dostępne są również po ukraińsku, chińsku, koreańsku i japońsku. Portal informuje o najważniejszych zjawiskach w kulturze polskiej oraz o wydarzeniach kulturalnych organizowanych w Polsce i za granicą. Częścią portalu jest indeks o twórcach i ich dziełach, cykl anglojęzycznych podcastów „Stories from The Eastern West” oraz produkcje specjalne, takie jak Multimedialne przewodniki „Multimedia Guides to Polish Culture” czy „Where is Poland?”. Redaktorem prowadzącym wersji angielskiej jest Adam Żuławski, rosyjskiej – Anna Mirkes-Radziwon, a polskiej od października 2019 roku – Marcin Pieszczyk. 

 

Instytut Adama Mickiewicza jest narodową instytucją kultury, której misją jest budowa i komunikacja wymiaru kulturalnego marki Polska poprzez aktywny udział w międzynarodowej wymianie kulturalnej. Instytut zrealizował i realizuje projekty kulturalne w 70 krajach na 6 kontynentach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Izraelu, Niemczech, Turcji, USA, Kanadzie, Australii, Maroku, na Ukrainie, Litwie, Łotwie, a także w Chinach, Japonii i Korei. W ramach dotychczas zrealizowanych działań Instytut zaprezentował 38 strategicznych programów, które obejrzało 60 milionów widzów.

 

Kontakt dla mediów:

Katarzyna Mitrovič

[email protected]

+48 601 800 268

Opublikowano: 2020.06.26 12:05
Aktualizacja: 2020.06.26 12:05
Autor: Marta Dymek
Wprowadzenie: Marta Dymek