Komisja w składzie: dr Barbara Schabowska – Przewodnicząca Komisji, dr Regina Lissowska-Postaremczak, Maria Stokłosa, Leszek Bzdyl, Magdalena Zalipska – Kierowniczka Działu Impresariatu Tańca Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca, wybrała pięć najciekawszych spektakli. Przy podejmowaniu decyzji, wzięła pod uwagę różnorodność stylistyczną i spójność dramaturgiczną ocenianych projektów. Wskazywała na bardzo wysoki poziom realizacji w aspekcie wykonawczym i wizualnym oraz na profesjonalizm produkcji teatralnych. Zwracała uwagę na precyzję i konsekwencję wypowiedzi zawartych w prezentowanych spektaklach, gdzie dyscyplina formalna potęgowała spójność dramaturgiczną i narracyjną. Wybrane spektakle wyróżniają się oryginalnością zarówno w kontekście języka ruchu jak i prezentowanych treści. Koncepcje dramaturgiczne są wyraziste, z silnie narysowaną i konsekwentnie prowadzoną linią narracyjną. Jako produkcje teatralne są to spektakle pełne, domknięte od strony wizualnej.
Komisja dostrzegła także potencjał prezentacji w różnorodnych kontekstach scenicznych oraz dotarcie do zróżnicowanej grupy odbiorców – w tym tych najmłodszych – co zwiększa możliwości zaistnienia na rynku międzynarodowym.
Wybrane spektakle:
„Z kapelusza” / „The Hat”
choreografia: Jo Strømgren
wykonanie i produkcja: Polski Teatr Tańca
„III Symfonia”
choreografia i wykonanie: Janusz Orlik
produkcja: Janusz Orlik, Centrum Kultury w Lublinie / Przestrzenie Sztuki. Taniec
„VALESKA, VALESKA, VALESKA, VALESKA”
choreografia: Dominika Knapik
wykonanie: Sticky Fingers Club / Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominika Wiak, Dominik Więcek, Monika Witkowska
produkcja: Fundacja Performa
„Mój ogon i ja”
choreografia i wykonanie: kolektyw Holobiont / Hanna Bylka-Kanecka, Aleksandra Bożek-Muszyńska
produkcja: Fundacja Performat
„Silenzio!”
choreografia: Ramona Nagabczyńska
wykonanie: Katarzyna Szugajew, Karolina Kraczkowska, Barbara Kinga Majewska,
Ramona Nagabczyńska / Anna Steller
produkcja: Nowy Teatr
(Kolejność wynikająca z daty wpływu wniosków podczas naboru.)