Wykonawca roli pracował będzie w kostiumie, będącym częścią instalacji artystycznej. Działanie polega na animowaniu ruchu publiczności w instalacji przypominającej zwykły pokój.
Szczegółowy opis dzieła poniżej.
Ogólne informacje:
- Praca 6 godzin dziennie. Jedna projekcja trwa 7 minut, w czasie godziny odbywa się maksymalnie 6 pokazów, w jednym pokazie biorą udział 4 osoby.
- Daty: 16-21 września 2019 + szkolenie/próba 15 września (do potwierdzenia)
- Praca na terenie Gdyni (zatrudniający nie zapewnia kosztów dojazdu ani zakwaterowania)
- Instalacja będzie prezentowana na placu Grunwaldzkim w wolnostojącym pawilonie.
- Forma zatrudnienia: umowa cywilno-prawna.
- Link do materiału wideo pokazującego element szkolenia:
https://drive.google.com/file/d/1geo1B0fTigUJGQBswFkJz1ghwFISWg4D/view?u...
Podstawowe wymagania:
- Płeć: dowolna
- Wzrost: 152 – 172 cm
- Obwód głowy: 55-58 cm (kostium posiada element na głowie)
- Doświadczenie w pracy w kostiumie
- brak klaustrofobii i obniżonej odporności na ciepło (praca w kostiumie)
- wysoka sprawność fizyczna (działanie oparte jest na ruchu).
- komunikatywna znajomość języka angielskiego (potrzebna tylko na etapie szkolenia, aktor nie wchodzi w interakcję słowną z publicznością/uczestnikami).
Proces rekrutacji
I Etap
Do 30.08.2019
Przesłanie zgłoszenia na adres [email protected]
Zgłoszenie zawierać powinno:
-CV,
- link do próbki nagrań kandydata: materiał do 3 minut który pozwoli ocenić zdolności kandydata w zakresie sztuki pantomimy lub tańca
II Etap
Przesłuchania odbędą się w dniach 3-4 września 2019, online, za pośrednictwem Skype.
Konieczna jest dostępność w oba dni przesłuchań. Przesłuchania będą prowadzone w języku angielskim przez producentów instalacji z Kanady.
Opis instalacji
Połączona z prezentacją filmu VR wystawa oparta jest na unikatowej koncepcji powstałej na przecięciu kilku mediów artystycznych - z jednej strony tradycyjnych: ekspozycji, spektaklu teatralnego, filmu, instalacji, jak i nowoczesnych mediów cyfrowych: technologii VR oraz immersyjnego doświadczenia dźwiękowego. W przestrzeni wystawienniczej zostanie zbudowana scenografia nawiązująca do świata przedstawionego w animowanym filmie VR.
Doświadczenie widza odwiedzającego wystawę składa się z kilku etapów: najpierw oczekuje on w „poczekalni” zaaranżowanej na wzór szkolnej ławy. Następnie zostaje zaproszony do „wejścia w świat” Gymnasi za pośrednictwem znajdujących się w przestrzeni wystawy aktorów. Odwiedzający stopniowo zanurza się w świecie Kantora: najpierw poprzez przenikające przestrzeń doświadczenie dźwiękowe (odbierane w ciemności), potem poprzez otaczającą go scenografię (na którą składają się elementy kantorowskiego imaginarium – lalki, ławki, szafki i inne przedmioty szkolne).
W końcu zanurza się w świecie Gymnasii zakładając gogle VR. Działanie zakłada więc interakcję zarówno z technologią, ale też ze światem namacalnym oraz z samymi aktorami, którzy cały czas znajdują się w przestrzeni wystawy. Zdejmując okulary uczestnik doświadczenia styka się ponownie z otoczeniem, w którym widzi elementy ze świata wirtualnego, jednak ich skala jest zaburzona. Powyższy scenariusz sprawia, że dla widza zaciera się granica pomiędzy doświadczeniem realnym i wirtualnym; wywołuje to dysonans i intryguje, a tym samym zachęca widza do dalszego odkrywania kanorowskiej rzeczywistości, z którą przed chwilą zetknął się być może po raz pierwszy.
Piotr Wrona
POLSKA MUSIC / DIGITAL CULTURES
Tel. (+48 22) 44 76 196
Fax (+48 22) 44 76 152
Mob. +48 502 415 458
Instytut Adama Mickiewicza
ul. Mokotowska 25
00-560 Warszawa