Projekty Wystawiajmy się! podczas London Design Festival Projekty Wystawiajmy się! podczas London Design Festival 

Instytut Adama Mickiewicza uruchomił otwarty nabór dla polskich projektantów na prace z dziedziny wzornictwa użytkowego. Projekty zostaną pokazane międzynarodowej publiczności podczas London Design Festival. To już siódma, specjalna edycja programu Wystawiajmy się! goes online

 

„Wystawiajmy się! to okazja dla polskich artystów, aby nawiązać kontakty
z profesjonalistami z branży, podjąć współpracę z międzynarodowymi partnerami,
a także włączyć się do światowego obiegu wymiany nowych idei i trendów.
W poprzednich latach z takiej możliwości skorzystało ponad 70 polskich projektantów” – mówi Barbara Schabowska, dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza.

 

Nabór skierowany jest do twórców, którzy zajmują się projektowaniem i wytwarzaniem unikatowych lub limitowanych kolekcjonerskich przedmiotów, takich jak naczynia, tkaniny, meble i oświetlenie. 

 

W tym roku London Design Festival będzie miał specjalną formę online. Na wirtualnej wystawie między 12 a 20 września zaprezentowanych zostanie 10 wybranych polskich projektów. Tematem wystawy jest „New Reality” („Nowa rzeczywistość”). Złożą się na nią narodowe, wirtualne pawilony z wybranymi kolekcjami przedmiotów oraz sylwetki ich projektantów. 

 

Zgłoszenia mogą nadsyłać doświadczeni i początkujący twórcy, osoby indywidualne oraz grupy projektowe i marki. Wszystkie nadesłane aplikacje zostaną poddane ocenie merytorycznej przez członków zespołu programu Polska Design Instytutu Adama Mickiewicza oraz ekspertów zewnętrznych.

 

Procedura zgłoszenia jest prosta: należy wypełnić formularz zgłoszeniowy wraz
z wymaganymi załącznikami dostępnymi na stronie www:  https://iam.pl/pl/wystawiajmy-sie-goes-online-vol1, a  następnie wysłać komplet dokumentów na adres: [email protected]  do 28 lipca 2020 r., do godziny 17.00. 

Wyniki naboru zostaną ogłoszone 30 lipca  2020 r. na stronie www.iam.pl.

 

Instytut Adama Mickiewicza jest narodową instytucją kultury, której misją jest budowa i komunikacja wymiaru kulturalnego marki Polska poprzez aktywny udział w międzynarodowej wymianie kulturalnej. Instytut zrealizował i realizuje projekty kulturalne w 70 krajach na 6 kontynentach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Izraelu, Niemczech, Turcji, USA, Kanadzie, Australii, Maroku, na Ukrainie, Litwie, Łotwie, a także w Chinach, Japonii i Korei. W ramach dotychczas zrealizowanych działań Instytut zaprezentował 38 strategicznych programów, które obejrzało 60 milionów widzów.

 

Kontakt dla mediów:

Ewa Szandomirska

Główny specjalista ds. komunikacji

[email protected]

+48 692 494 061

Opublikowano: 2020.07.27 10:29
Aktualizacja: 2020.07.27 10:29
Autor: Marta Dymek
Wprowadzenie: Marta Dymek