Nowa odsłona vortalu culture.pl

 

Portal przeszedł gruntowne zmiany i został dostosowany do aktualnie obowiązujących standardów internetu pod względem użyteczności, wydajności i optymizacji treści.

Zapewnia to nowa, czytelna i przyjazna architektura informacji zaprojektowana przez Marka Kasperskiego oraz wysoka trafność wyników wyszukiwania w zasobach serwisu.

Nowy, uniwersalny layout zaprojektowany przez Renatę Machałę ułatwia użytkownikom poruszanie się po zasobach portalu oraz pozwala też na wyeksponowanie multimediów.

Culture.pl stosuje również specjalne rozwiązania dla osób niedowidzących. Nowością jest również otwarcie się na interakcje z czytelnikami oraz pełna integracja z mediami społecznościowymi.

Jeszcze bogatsze treści

Dotychczas na Culture.pl ukazało się blisko 40 tysięcy artykułów, galerii zdjęć i materiałów wideo - w tym ponad 10 tys. w wersji anglojęzycznej - ponad tysiąc galerii fotografii i 270 autorskich filmów wideo.

Kilka miesięcy temu redakcja uruchomiła trzy nowe zakładki tematyczne: design, architekturę oraz fotografię. Od niedawna wyodrębnione zostały kolejne sekcje poświęcone komiksowi i tańcowi oraz specjalnie stworzona dla wersji anglojęzycznej zakładka „tradition".

Obok aktualnych wydarzeń portal prezentuje również zintegrowany system informacji o polskiej kulturze zawierający biogramy polskich twórców i ich dzieła opracowane i aktualizowane przez ekspertów w wersji polskiej i angielskiej.

Popularność

Culture.pl odwiedzają rocznie ponad 2 miliony unikalnych użytkowników, generując 4,5 miliona odsłon (dane za 2012 rok). Wśród użytkowników zagranicznych największą popularnością culture.pl cieszy się w USA (16 % unikalnych użytkowników), Wielkiej Brytanii (13 %) oraz w Niemczech (11%). Towarzyszący portalowi profil na facebooku gromadzi 40 tys. fanów z całego świata.

Wiarygodność

Do najważniejszych wyróżników wiarygodności portalu zaliczamy stale rosnącą cytowalność portalu. W przeciągu ostatniego roku na Culture.pl powoływano się blisko tysiąc razy, w intrenecie, na forach internetowych oraz w mediach (m.in.Gazeta Wyborcza, Newsweek czy Financial Times).

Portal należy do elitarnego grona zaledwie kilku polskich witryn, które mają najwyższy w Polsce Page Rank - 8 w skali od 0 do 10. Page Rank to międzynarodowy ranking Googla służący klasyfikacji jakości stron internetowych. Według tego rankingu culture.pl cieszy się większym zaufaniem użytkowników, niż takie portale jak onet.pl, wp.pl, prezydent.pl, senat.gov.pl, sejm.gov.pl.