PÚBLICA to międzynarodowa konferencja, organizowana co roku w Madrycie, poświęcona kulturze oraz przemysłom kreatywnym. Wydarzenie dedykowane jest profesjonalistom kultury różnego szczebla – od dyrektorów instytucji, przez dyrektorów programowych, menadżerów i praktyków, po studentów i osoby zainteresowane.
Celem wydarzenia jest stworzenie platformy do prezentacji inspirujących praktyk, sprzyjającej nawiązaniu współpracy międzynarodowej, a jednocześnie będącej miejscem spotkania dla międzynarodowego grona profesjonalistów kultury.
W 2018 roku w wydarzeniu uczestniczyło ponad 800 osób z 10 krajów. W tym roku, po raz pierwszy, na wydarzeniu jest obecna również Polska. Jednym z panelistów był dyrektor IAM Krzysztof Olendzki, który w części poświęconej dyplomacji kulturalnej, mówił o flagowych projektach Instytutu z obszaru przestrzeni internetu, kultury cyfrowej, muzyki i sztuk użytkowych.
Tegoroczna edycja skupia się na 4 głównych tematach:
- Wpływ projektów kulturalnych na zmiany społeczne
- Wyzwania sektora kultury wobec transformacji cyfrowej
- Odnowa przestrzeni miejskiej poprzez działania kulturalne
- Poznanie najlepszych praktyk z obszaru dyplomacji kulturalnej
Obecność IAM na wydarzeniu jest wynikiem współpracy z Instytutem Polskim w Madrycie, który zadbał o obecność polskiej instytucji na wydarzeniu.