Specjalista/Starszy specjalista w Wydziale Badań i Rozwoju
Instytut Adama Mickiewicza
poszukuje kandydatów i kandydatek na stanowisko:
Specjalista/Starszy specjalista
w Wydziale Badań i Rozwoju
Instytut Adama Mickiewicza jest narodową instytucją kultury, utworzoną w 2000 roku. Cel Instytutu - budowanie trwałego zainteresowania polską kulturą za granicą, realizowany jest we współpracy z partnerami zagranicznymi i poprzez międzynarodową wymianę kulturalną w dialogu z odbiorcami, w zgodzie z założeniami polskiej polityki zagranicznej. Do 2022 roku Instytut zrealizował projekty w ponad 70 krajach świata na 6 kontynentach. Organizatorem Instytutu Adama Mickiewicza jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Wydział Badań i Rozwoju odpowiada za prowadzenie i zlecanie badań, ewaluacji i kwerend oraz tworzenie na ich podstawie rekomendacji dotyczących pracy Instytutu. W jego gestii znajduje się także opracowywanie sprawozdań merytorycznych, mierników, planów i strategii, a także udział w wydarzeniach, które służą wymianie wiedzy i dobrych praktyk z zagranicznymi i polskimi instytucjami kultury. Do zadań wydziału należy również administrowanie oraz rozwój systemów informatycznych wspierających zarządzanie Instytutem.
Zakres zadań będzie odpowiadał umiejętnościom i doświadczeniom osób wybranych w toku rekrutacji i zostanie opracowany w oparciu o poniższe zagadnienia:
- tworzenie koncepcji badań, ewaluacji i ekspertyz, ich zamawianie oraz przedstawianie na ich podstawie wniosków i rekomendacji,
- przeprowadzanie ewaluacji, kwerend i analiz służących formułowaniu ocen i rekomendacji dotyczących wybranych działań Instytutu,
- współpraca w przygotowywaniu sprawozdań, dokumentów planistycznych i strategicznych oraz innych opracowań na potrzeby organizatora oraz na potrzeby wewnętrzne, współdziałanie z innymi komórkami w procesie kształtowania i przygotowywania tych dokumentów,
- rozwijanie systemu raportowania,
- zbieranie, opracowywanie i analizowanie danych ilościowych oraz mierników dot. działalności programowej Instytutu,
- tworzenie narzędzi współpracy pomiędzy instytucjami w zakresie promocji kultury polskiej za granicą,
- współpraca w zakresie tworzenia baz wiedzy oraz zarządzania nimi w celu wsparcia procesów realizacji i planowania projektów oraz nawiązywania i podtrzymywania relacji z partnerami Instytutu,
- monitorowanie wykonania strategii IAM,
- realizacja zadań zw. z uczestniczeniem Wydziału w wymianie wiedzy i dobrych praktyk z zagranicznymi i krajowymi podmiotami z obszaru kultury i międzynarodowych relacji kulturalnych.
Oczekujemy:
- wyższego wykształcenia, preferujemy kierunki z obszaru nauk społecznych lub humanistycznych,
- umiejętności pracy z tekstem,
- umiejętności analizy i syntezy danych,
- wiedzy na temat kultury i znajomości trendów w zakresie kultury i sztuki,
- wnikliwości i dbałości o szczegóły
- komunikatywności i otwartości,
- znajomości języka angielskiego umożliwiającej profesjonalną komunikację ustną i pisemną,
- biegłej obsługi pakietu Microsoft Office.
Istotnymi atutami będą:
- znajomość procesu projektowania i realizacji projektu badawczego,
- znajomość międzynarodowego rynku kultury,
- doświadczenie w pracy w instytucji kultury lub organizacji pozarządowej,
- doświadczenie w opracowywaniu sprawozdań i raportów,
- doświadczenie w zakresie opracowywania, monitorowania i rozliczania umów i pracy z budżetem pochodzącym ze środków publicznych.
Oferujemy:
- zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
- wsparcie w rozwoju kompetencji (np. możliwość dofinansowania do studiów podyplomowych),
- możliwość zdobywania nowych, ciekawych doświadczeń w instytucji realizującej projekty międzynarodowe w obszarze kultury i sztuki,
- lokalizację biura w centrum Warszawy przy ul. Mokotowskiej.
W celu zaaplikowania na to stanowisko, proszę kliknąć w poniższy link lub skopiować go i otworzyć w nowym oknie przeglądarki:
Na Państwa CV czekamy do 16 listopada 2022 r.
Zastrzegamy sobie prawo do odpowiedzi wyłącznie na wybrane oferty.