Casting na wykonawcę roli w kostiumie „lalki”, do projektu artystycznego Gymnasia VR.

Wykonawca roli pracował będzie w kostiumie, będącym częścią instalacji artystycznej. Działanie polega na animowaniu ruchu publiczności w instalacji przypominającej zwykły pokój.

Szczegółowy opis dzieła poniżej.

 

Ogólne informacje:

- Praca 6 godzin dziennie. Jedna projekcja trwa 7 minut, w czasie godziny odbywa się maksymalnie 6 pokazów, w jednym pokazie biorą udział 4 osoby.

- Daty: 16-21 września 2019 + szkolenie/próba 15 września (do potwierdzenia)

- Praca na terenie Gdyni (zatrudniający nie zapewnia kosztów dojazdu ani zakwaterowania)

- Instalacja będzie prezentowana na placu Grunwaldzkim w wolnostojącym pawilonie.

- Forma zatrudnienia: umowa cywilno-prawna.

- Link do materiału wideo pokazującego element szkolenia:

https://drive.google.com/file/d/1geo1B0fTigUJGQBswFkJz1ghwFISWg4D/view?u...

 

Podstawowe wymagania:

- Płeć: dowolna

- Wzrost: 152 – 172 cm

- Obwód głowy: 55-58 cm (kostium posiada element na głowie)

- Doświadczenie w pracy w kostiumie

- brak klaustrofobii i obniżonej odporności na ciepło (praca w kostiumie)

- wysoka sprawność fizyczna (działanie oparte jest na ruchu).

- komunikatywna znajomość języka angielskiego (potrzebna tylko na etapie szkolenia, aktor nie wchodzi w interakcję słowną z publicznością/uczestnikami).

 

Proces rekrutacji

I Etap

Do 30.08.2019

Przesłanie zgłoszenia na adres [email protected] 

Zgłoszenie zawierać powinno:

-CV,

- link do próbki nagrań kandydata: materiał do 3 minut który pozwoli ocenić zdolności kandydata w zakresie sztuki pantomimy lub tańca

 

II Etap

Przesłuchania odbędą się w dniach 3-4 września 2019, online, za pośrednictwem Skype.

Konieczna jest dostępność w oba dni przesłuchań. Przesłuchania będą prowadzone w języku angielskim przez producentów instalacji z Kanady.

 

Opis instalacji

Połączona z prezentacją filmu VR wystawa oparta jest na unikatowej koncepcji powstałej na przecięciu kilku mediów artystycznych - z jednej strony tradycyjnych: ekspozycji, spektaklu teatralnego, filmu, instalacji, jak i nowoczesnych mediów cyfrowych: technologii VR oraz immersyjnego doświadczenia dźwiękowego. W przestrzeni wystawienniczej zostanie zbudowana scenografia nawiązująca do świata przedstawionego w animowanym filmie VR. 

Doświadczenie widza odwiedzającego wystawę składa się z kilku etapów: najpierw oczekuje on w „poczekalni” zaaranżowanej na wzór szkolnej ławy. Następnie zostaje zaproszony do „wejścia w świat” Gymnasi za pośrednictwem znajdujących się w przestrzeni wystawy aktorów. Odwiedzający stopniowo zanurza się w świecie Kantora: najpierw poprzez przenikające przestrzeń doświadczenie dźwiękowe (odbierane w ciemności), potem poprzez otaczającą go scenografię (na którą składają się elementy kantorowskiego imaginarium – lalki, ławki, szafki i inne przedmioty szkolne).

W końcu zanurza się w świecie Gymnasii zakładając gogle VR. Działanie zakłada więc interakcję zarówno z technologią, ale też ze światem namacalnym oraz z samymi aktorami, którzy cały czas znajdują się w przestrzeni wystawy. Zdejmując okulary uczestnik doświadczenia styka się ponownie z otoczeniem, w którym widzi elementy ze świata wirtualnego, jednak ich skala jest zaburzona. Powyższy scenariusz sprawia, że dla widza zaciera się granica pomiędzy doświadczeniem realnym i wirtualnym; wywołuje to dysonans i intryguje, a tym samym zachęca widza do dalszego odkrywania kanorowskiej rzeczywistości, z którą przed chwilą zetknął się być może po raz pierwszy.

Piotr Wrona

POLSKA MUSIC / DIGITAL CULTURES

[email protected]

Tel. (+48 22) 44 76 196

Fax (+48 22) 44 76 152

Mob. +48 502 415 458

Instytut Adama Mickiewicza

ul. Mokotowska 25

00-560 Warszawa

www.iam.pl

www.culture.pl