Program Kultura cyfrowa

Digital Cultures to program, którego celem jest prezentowanie zagranicznym odbiorcom osiągnięć polskich twórców działających na styku technologii cyfrowej i sztuki.

Głównym projektem realizowanym w ramach programu jest coroczna konferencja organizowana od 2017 roku. W ciągu roku Digital Cultures wspiera obecność polskich twórców na zagranicznych wystawach, festiwalach i rezydencjach. Angażuje się również w produkcje i koprodukcje cyfrowe, takie jak instalacja APPARATUM kolektywu PanGenerator inspirowana Studiem Eksperymentalnym Polskiego Radia, czy prace VR inspirowane teatrem Tadeusza Kantora: symulację VR autorstwa duetu Tale of Tales oraz animacja poklatkowa nominowanych do Oscara Maćka Szczerbowskiego i Chrisa Lavisa, koprodukowana przez nagradzane studio Felix&Pail oraz National Film Board of Canada.

Aktualności

  • Trzecia edycja konferencji Digital Cultures

    26 i 27 września 2019 warszawskie Kino Iluzjon stanie się miejscem inspirujących spotkań twórców i odbiorców kultury cyfrowej. W programie znajdą się wykłady i dyskusje z cenionymi artystami, kuratorami i praktykami z całego świata. More #sztuka technologiczna
  • 26kwi'19 - 04Maj'19

    Premiera animacji VR inspirowanej "Umarłą klasą" na festiwalu Tribeca

    "Gymnasia" to sześciominutowe doświadczenie VR, które przenosi widza do czasów dzieciństwa za pomocą narzędzi teatralnych charakterystycznych dla Tadeusza Kantora. More #kultura cyfrowa
  • 08mar'19 - 17mar'19

    Polska reprezentacja na festiwalu SXSW 2019 w Austin

    Po zeszłorocznym sukcesie na SXSW, znanym na całym świecie wydarzeniu z pogranicza kultury i nowych technologii, polscy eksperci, praktycy i artyści ponownie zawitają w Teksasie. More #muzyka
  • Studio Eksperymentalne w każdym domu: Ableton Live

    Dzięki darmowej bazie sampli Ableton Live twórcy muzyki elektronicznej będą mogli skorzystać z dokonań SEPR. More #muzyka
  • Dorota Błaszczak: To moje podsłuchiwanie świata [WYWIAD]

    "Wydawało się nam, że VR będzie się ciągle rozwijał. Okazało się, że na przełom musieliśmy czekać ponad 20 lat". Dorota Błaszczak opowiada o pionierskich działaniach dźwiękowych związanych z VR-em. More #sztuka technologiczna

Zobacz inne projekty Instytutu

Opublikowano: 2016.10.14 16:27
Aktualizacja: 2019.05.31 14:21
Autor: Karolina Babij
Wprowadzenie: Karolina Babij