Program Kultura cyfrowa

Nowe technologie przenikają dziś do sal teatralnych, coraz częściej pojawiają się w  kinie, wspomagają codzienną pracę dokumentalistów, umożliwiają opowiadanie złożonych historii publiczności odwiedzającej muzea, pozwalają na digitalizację najcenniejszych zasobów dziedzictwa kulturowego czy umiejscowienie najciekawszych opowieści w świecie gier komputerowych. Polska jest krajem mogącym poszczycić się niezwykle kreatywnymi twórcami oraz światowej klasy muzeami narracyjnymi, które co roku przyciągają miliony widzów.

Celem ścieżki Kultura cyfrowa jest wsparcie międzynarodowej obecności artystów poruszających się na styku technologii cyfrowej i sztuki. Dotychczas Instytut Adama Mickiewicza m.in. prezentował polskie muzea narracyjne na prestiżowej konferencji International Symposium on Electronic Art w Hong Kongu;  na zaproszenie IAM Polskę odwiedził tworzący artystyczne gry wideo kolektyw Tale of Tales. Grupa wraca do Polski latem tego roku, aby odbyć miesięczną rezydencję w domu letnim Tadeusza Kantora w Hucisku - tam też artyści będą pracować nad nową grą. IAM sprzyja również kreatywnej wymianie pomiędzy polskimi i zagranicznymi twórcami gier komputerowych poprzez wsparcie obecności polskich przedstawicieli tej dziedziny na zagranicznych targach i konferencjach branżowych.

W ramach promocji polskiej kultury cyfrowej IAM współpracuje z kluczowymi partnerami polskimi takimi jak HAT Center, CSW Łaźnia Gdańsk, Patchlab Festival, Medialab Katowice, WRO Art Center, korporacja Ha! Art, Fundacja Indie Games Polska i zagranicznymi – m.in. ZKM Karlsruhe, FACT (Foundation for Art and Creative Technology), Liverpool Biennale, International Symposium on Electronic Art.

Kultura cyfrowa jest obszarem wielowymiarowym, którego nie sposób sprowadzić do jednego rodzaju praktyki twórczej. Dlatego, w ramach organizowanej przez IAM konferencji Digital Cultures, w międzynarodowym gronie staramy się tę złożoność uchwycić. Zastanawiamy się nad możliwymi kierunkami rozwoju sektora gier komputerowych, interaktywnych narracji, digitalizacji i muzeów narracyjnych. Organizowana przez nas konferencja to także okazja do osobistych spotkań z zagranicznymi ekspertami i twórcami.

Więcej informacji o konferencji Digital Cultures na stronie wydarzenia: www.digitalcultures.pl.

Aktualności

  • 26kwi'19 - 04Maj'19

    Premiera animacji VR inspirowanej "Umarłą klasą" na festiwalu Tribeca

    "Gymnasia" to sześciominutowe doświadczenie VR, które przenosi widza do czasów dzieciństwa za pomocą narzędzi teatralnych charakterystycznych dla Tadeusza Kantora. More #kultura cyfrowa
  • 08mar'19 - 17mar'19

    Polska reprezentacja na festiwalu SXSW 2019 w Austin

    Po zeszłorocznym sukcesie na SXSW, znanym na całym świecie wydarzeniu z pogranicza kultury i nowych technologii, polscy eksperci, praktycy i artyści ponownie zawitają w Teksasie. More #muzyka
  • Studio Eksperymentalne w każdym domu: Ableton Live

    Dzięki darmowej bazie sampli Ableton Live twórcy muzyki elektronicznej będą mogli skorzystać z dokonań SEPR. More #muzyka
  • Dorota Błaszczak: To moje podsłuchiwanie świata [WYWIAD]

    "Wydawało się nam, że VR będzie się ciągle rozwijał. Okazało się, że na przełom musieliśmy czekać ponad 20 lat". Dorota Błaszczak opowiada o pionierskich działaniach dźwiękowych związanych z VR-em. More #sztuka technologiczna
  • Digital Culture, image by Noviki, photo: press materials

    OPEN CALL: narracyjne prace dźwiękowe non-fiction

    Instytut Adama Mickiewicza ogłasza nabór na narracyjne prace dźwiękowe non-fiction dla twórców z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Konkurs realizowany jest we współpracy z Radio Atlas jako wydarzenie towarzyszące konferencji Digital Cultures. More #sztuka technologiczna

Zobacz inne projekty Instytutu

Opublikowano: 2016.10.14 16:27
Aktualizacja: 2019.05.24 10:44
Autor: Karolina Babij
Wprowadzenie: Karolina Babij